Sałatka kalafiorowa z koperkiem i dynią

Pan kalafior tak przemawia
O wartości swej rozprawia
W Europie jestem znany
Jedzą mnie i wielkie pany
Jedzą chłopi i mieszczanie
Zagraniczni i krajanie
Żoną moją jest kapusta
Chociaż ma zielone usta
I choć bywa czasem kwaśna
To jest moja żona własna
Córka moja to brukselka
Chociaż nie jest jak ja wielka
Syn mój jest jak rączy sokół
Zwie się jednak ledwie brokuł
Warci wszyscy każdej ceny
Magnez, mangan, karoteny,
To jest to: rodzina nasza
Z nami smaczna jest też kasza
Bo gdy zjadasz kalafiory
Tylko zdrowe masz kolory
Z gdy w menu ma rodzina
Żadna z chorób się nie ima.(Marek Dąbrowski)


Składniki:

1 średni kalafior
100 ml majonezu
100 ml jogurtu naturalnego
3 jajka
2 łyżki prażonych nasion dyni
koperek
pieprz
sól


Kalafiora dokładnie umyć i podzielić na małe różyczki. Gotować na parze około 10 minut, ostudzić.  Jajka ugotować na twardo, ostudzić  pokroić w drobną kostkę. Koperek opłukać i drobno posiekać. Wszystkie składniki wrzucić do miski, dodać majonez wymieszany z jogurtem, przyprawy i dokładnie pomieszać. Po wierzchu posypać nasionami dyni. 












Komentarze

Popularne posty